Maafkan Saya....


Saya telah mengarang cerpen Cinta Untuk Amelia sehingga ke bahagian ke 6... kemudian saya terhenti.. sudah beberapa minggu saya cuba untuk menyambung kembali cerita yg tidak siap... tapi hampa..

bermula dengan mencari idea di taman KLCC sehingga la saya pulang ke kampung halaman.... dilonggokan batu2 besar di Pantai Irama itulah saya mengenang kembali perasaan saya terhadap Azli... saya cuba menghidupkan kembali rasa cinta saya terhadap Azli - walaupun hanya seketika agar saya mampu menyiapkan cerpen ini namun saya pulang ke rumah dengan perasaan hampa...

setiap pagi saya 'on'kan laptop, membaca kembali karangan yang tidak sempurna ini dengan harapan saya punya idea utk menyambungnya... saya pandang sekeliling bilik, saya perhatikan rak buku yang berada disebelah katil... tiada apa yg mampu menjana idea.. akhirnya laptop itu saya kembali off sebelah mlmnya tanpa ada perkembangan apa2....

2008 - saya mengenali Azli... sejak detik itu dia sentiasa ada menemani saya ; hanya dalam sms... dia terlalu baik bagi saya... dia mampu menenangkan saya tatkala ada insan yg melukakan saya.. dia juga memahami saya pabila saya katakan saya terlalu penat utk melayan smsnya di kala lewat malam...walaupun tidak pernah bersua tetapi dia terlalu dekat dihati saya...

setiap sms dari Azli saya savekan ke dalam beberapa folder... bilangannya mencecah lebih dr seribu... mungkin saya obsess dengan Azli sbb itu saya karangkan satu cerpen khas untuknya (sbnrnya lebih kpd menyimpan 1 kenangan antara kami)... tapi sampai bila?? perasaan yang selama ini begitu sinomin dgn diri saya sudah pun menjauh pergi...

Februari 2010 - saya sudah tidak mampu meneruskan cerpen Cinta Untuk Amelia kerana terlalu perit bagi diri saya untuk mengenang kembali kenangan antara saya dan Azli... Maafkan saya kerana tidak sempat menyiapkan cerpen ini...

Saya berdoa agar suatu hari nanti saya akan dipertemukan dengan Azli, walaupun hanya dari jarak jauh.. mungkin ketika itu perasaan saya akan kembali hangat..dan ketika itu saya akan kembali mengarang cerpen Cinta Untuk Amelia....

Itu pun jika masih ada esok untuk saya....



No comments:

Post a Comment