Bisikan Cintamu Di Angin Lalu - Ep 10

Azim menggosok matanya beberapa kali setelah mendengar ketukan di pintu biliknya. Dia melihat jam di tangan kirinya, 10.30 pagi. Siapa yang mengetuk pintunya? Takkan Mak Jah? Mendengar ketukan tidak bertambah perlahan, dia bangun untuk memastikan siapa yang mengetuk.

“Ada apa Pak Rahmat? Pagi-pagi lagi dah ketuk pintu bilik saya, Mak Jah suruh kejutkan ke?” tangan kanan Azim menutup mulutnya yang menguap.

“Kenapa ni bapak?” Risau dia melihat muka Pak Rahmat yang berkerut seolah-olah ada perkhabaran yang tidak gembira yang ingin disampaikan.

“Suhana,” pendek sahaja jawapan yang diberikan Pak Rahmat. Azim mula gelisah mendengar nama pujaan hatinya disebut Pak Rahmat. Ada sesuatu yang menimpa Suhana?

“Kenapa dengan Suhana bapak?” dia cuba mencari kepastian. Dengupan jantungnya semakin kuat. Adrenalinenya seperti terlebih dirembeskan.

“Tak payah tanya, encik bersiap. Nanti kita ke rumah Suhana,” arah Pak Rahmat. Ke rumah Suhana? Aik! Takkan la Pak Rahmat dah tahu apa yang dirancangkan olehnya semalam? Adakah Pak Rahmat cuba membantu dia mendapatkan Suhana? Haha! Hatinya girang memikirkan Suhana bakal menjadi miliknya tidak lama lagi.

No comments:

Post a Comment